V posledních letech Elektronická taneční hudba (EDM) stále získává větši popularitu.
Na počátku 20. století, skladatelé začali nově definovat koncepci nástrojů a organizovaného zvuku modernismem, futurismem a post modernismem, což nakonec vedlo hudbu do nové éry.
Delia Derbyshire byla pravděpodobně první elektronický hudební producent jejího času. Její revoluční „Doctor Who“ téma a klíčové album z roku 1969. Převážná část jejího výrobního materiálu je stále v archivu BBC Sound, ale vzhledem k BBC autorským právům, nikdy nebyla dostatečně oceněna za svojí práci.
V 70 letech se zrodilo Disco, a také přišla první vlna taneční hudby. Také známý jako Eurodance (Euro Trash), Disco vidělo mix Funku, Soulu a jazz-fusion s elektronickými aspekty. Tam byla nyní poptávka a popularita, která přišla s kluby, které zaměstnávají DJs. Giorgio Moroder přispěl k využívání elektronických zvuků a stálých perkusních tepů, která původně začala opakující se rytmy, které slyšíme v elektronické hudby dnes. Umělci jako Kraftwerk a Donna Summer se začlenili do electro a house, s použitím Roland TR-808s, TR-909 bicímy automaty a basovým syntetizátorem Roland TB-303.
V 80. a 90. letech, Dům, Industrial, freestyle a Techno, sub žánry začaly získávat na popularitě. Acid house a brzy Rave scéna se stala trendy v Německu a ve Velké Británii, a spolu s nimi přišli Warehouse a Underground, které byly věnovány rostoucí EDM kultuře. V roce 1989, přibližně 10.000 lidí najednou se zúčastnilo komerčně organizovaných „Underground“ akcí, které byly nakonec označeny jako „rave“. EDM dosáhlo omezené expozici v Americe v 90. letech, kdy bylo na trh uvedeno jako „electronica“. Producenti z Velké Británie, jako The Prodigy, Chemical Brothers a Fatboy Slim, se stali spojení s „American electronica revolution“. V roce 1998 Madonna Ray of Light přinesl žánr populární hudby posluchačů.
V polovině 2000s, taneční hudba byla součástí populární kultury. Sociální média, jako je YouTube a SoundCloud pomáhala při velkém zájmu o electro house a Dubstep, popularitu si získal Skrillex s jeho tvrdším stylem s názvem „brostep“ (podžánr Dubstepu).
EDM silně ovlivnilo živé akce. Pořadatelé si uvědomili, že DJs by mohli přinést větší zisky než tradiční hudebníci. EDM festivaly, jako je Electric Daisy Carnival a Defqon rostla ve velikosti, s důrazem na vizuální zážitky, jako jsou video a světelné efekty. Hlavní představitelé jako Avicii a Swedish House Mafia, drželi turné ve velkých arénách spíše než v nočních klubech. V roce 2011 „Spin“, oznámil, že „new rave generation“ vedl David Guetta, Deadmau5 a Skrillex.
Letošní EDM konference „EMC“ je plný populárních a vlivných umělců. Carl Cox, House a techno DJ a producent, je veterán z vývoje EDM. Jako král Ibizi, jeho kariéra inspiruje každého nového DJ a producenta po celém světě.
Jako velvyslanec australské Hardstyle scény, Toneshifterz má vysoký status na hlavním pódiu na Defqonu.1. V roce 2009 byl připsán na „Fusion“ records a produkoval oficiální 2011 Defqon.1 festivalovou hymnu „Psychedelic Wasteland“, Toneshifterz zastupuje Hardstylovou scénu na mezinárodní úrovni. Yolanda Be Cool, je australské duo, tvořeno Sylvester Martinez (aka Andrew Stanley) a Johnson „Durango Slim“ Peterson (DCUP). Se svým House trackem „We No Speak Americano“ v roce 2010 oni pokračovali s produkováním jednoho tracku za druhým, např. „Sugar Man“ a „Soul Makossa“. S kritikou a desetiletou DJing zkušeností, je tato duo inspirací pro mnoho mladých producentů Aussie.
Poslední dobou EDM se žánry začaly vyvíjet a mnoho nových DJs a producentů se objevuje každý den.